Det här är ingen jubileumsbok.
Det här är berättelsen om hur vi varit med och format Malmö och Skåne de tio senaste åren.
Och om hur vi tänker fortsätta att göra det i framtiden.
/Minc

Med den avsparken sattes produktionen av boken om företagsinkubatorn Minc igång.
Tillsammans med PR-ansvariga Kajsa Bengtson har vi tagit fram bokens redaktionella koncept. Syftet var att inspirera människor att våga tro på sina idéer och bygga företag runt idéerna; att skapa synlighet och förståelse för Mincs verksamhet samt att spegla framtida utmaningar och ambitioner för Minc och för regionen.

Resultatet blev ett stycke samtidshistoria om Malmö med fokus på visioner, innovationer, drivkrafter och entreprenörskap – och om människorna bakom allt detta.

Minc the book (2012)
Idé
Kajsa Bengtson & Henrik Eklundh Paglert
Redaktörskap Henrik Eklundh Paglert & Kajsa Bengtson
Grafisk form Magnus Ingerstedt
Fotografi Johan Bävman
Texter
Karin Olsson
ISBN
978-91-637-1727-7
Mått 210 x 270 mm
Omfång 164 sidor
Inlaga Scandia 2000 White
Omslag Trucard 2 Gloss 350 g, blanklaminering med prägling. Kapsel i Curious touch soft whipped cream
Tryck Holmbergs